Így már van értelme a virtuális valóságnak

Ennyit tudtam csak kinyögni, de ezt jó sokszor egymás után, amikor tizenöt perc után levettem a fejemről a teleizzadt VR-sisakot. Többször játszottam már a virtuális valóságban, de ez minden eddigi élményen túltett. Virtuális zombivadászat még soha nem volt ennyire intenzív élmény, a szívem vadul kalimpált, és még perceken át feszültek voltak a karizmaim a folyamatos pumpálástól. Ez a videojátékok jövője, és bizonyára a jövő egyik legnépszerűbb sportja is egyben.

A hátizsákként hordható számítógéppel, a valódi fegyvereket utánzó kontrollerekkel és a virtuálisvalóság-megjelenítővel őrülten izgalmas útra lépett rá a videojátékipar. Elfelejthetjük a nyomógombos kontrollereket, többé nem az A-gomb lesz a lövés és a B-gomb a csőre töltés, hanem megmarkoljuk a fegyverszerű fegyvert, amely odabent a játékban teljesen úgy néz ki, mint a valódiak, és amikor elindul felénk a zombihorda, akkor

  1. pumpálunk
  2. lövünk
  3. pumpálunk
  4. lövünk
  5. pumpálunk
  6. lövünk

És így tovább, amíg a pálya végére nem érünk. Ha nem pumpáljuk a helyére a sörétes lőszert, akkor sem a játékfegyver, sem az igazi nem tud mivel lőni. Meglepő módon a kontroller használata fizikailag sokkal megterhelőbb volt, mint az MSI VR One nevű, 3,6 kilós számítógép, amit a hátamra húztam. Játék közben teljesen elfeledkeztem arról, hogy majdnem annyira be vagyok drótozva, mint a Terminátor, a VR-sisak, a fejhallgató és a gép eggyé vált velem.

Számítógépre momentán – és valószínűleg még jó ideig így lesz – azért van szükség, mert a virtuális valóság szép, élvezhető megjelenítése nagy teljesítményt igényel, a HTC Vive és az Oculus Rift csak pc-re kötve működik. Ez a kapcsolat pedig csak vezetékes lehet, mert ahhoz, hogy ne legyünk rosszul, kiváló képminőség, magas képkockasebesség (fps) és jó képfrissítés szükséges, magyarán rengeteg adatot kell a lehető legkisebb döccenés nélkül átvinni a pc-ről a megjelenítőre.

A hátizsákos megoldással végre nem leszünk a kényelmes fotelhez láncolva, hiszen a kurta vezetéknek csak a hátunkig kell elérnie. Így akár körbe is sétálhatjuk a szobánkat, guggolhatunk vagy oldalra hajolhatunk, amire éppen szükség van a játékban.

Elméletileg egy erősebb laptoppal is megoldható lenne a dolog, csak hát az elég körülményes, mert ki kell nyitni, a játék elindítása után visszacsukni, nehezen megoldható a hátizsákon belüli erős rögzítés és a szellőzés. Az MSI VR One nevű gépet azonban szorosan a hátamra tudtam rögzíteni, mindegyik portja tökéletes helyen van, és jól szellőzik a rendszer.

Úgy néz ki benne az ember, mint egy jövőből visszaküldött katona.

Ha ehhez hozzáadjuk még azt is, hogy akkuról másfél órán át lehet játszani, kevés okunk lehet a panaszra. Ráadásul pillanatok alatt kivehető az aksi, hogy gyorsan lecseréljük egy másikra, amit játék közben a töltőn hagytunk. Figyelembe véve, hogy ebben a gépben egy csúcskategóriás Core i7-6820HK processzor és egy Nvidia Geforce GTX 1060 vagy 1070 dolgozik, 16 GB RAM-mal és 256 vagy 512 GB-os ssd-vel, ez a másfél órás üzemidő elég szép teljesítmény.

Az MSI VR One kétezer dollárba kerül, szóval nem ez lesz a gyerekek első számítógépe. Játéktermekben azonban hasznos eszköz lehet, és ez lesz az esport következő nagy dobása. A Computexen a Zotac rendezi meg a világ első hátizsákos-VR-es versenyét a saját hasonló eszközével, erre szombaton mi is ellátogatunk.

Kinyitották a szemeinket

Most még korai fázisában van az egész virtuális valóság fejlődése, de kezdenek lendületbe jönni a fejlesztőmérnökök, és az is felpörgeti az innovációt, hogy a HTC és az Oculus mellett felbukkant néhány komolyan vehető trónkövetelő.

Ilyen például a tajvani pc-gyártó Acer, az IMAX és a Starbreeze nevű svéd játékstúdió közös vállalkozása, a StarVR, aminek a sisakját a Computexen húztuk a fejünkre. Az eszköz egy picikét nehéz, és kívülről túlontúl szögletesnek tűnhet, de a lényeg úgyis belül van.

A kijelzők 210 fokos látómezőt varázsolnak elénk, tehát szó szerint a szemünk sarkában is látjuk, ha a játékban jön az ellen.

A legtöbb VR-megjelenítő csupán 110 fokos, ami finoman szólva is olyan élmény, mintha egy pici ablakon át néznénk a világot.  A StarVR meg olyan, mintha kidugnánk a fejünket azon az ablakon. A felbontás 5K, és ennek megfelelően eszméletlenül szép a képe.

Most még nem tudunk lerohanni a sarki boltba, hogy vegyünk egy StarVR sisakot, mert a cég először csak vállalkozásokkal bizniszelne. Játéktermekben fog megjelenni a sisak, valamint a hozzá tartozó kiegészítők, amelyekkel nyomon követik a felhasználó minden egyes mozdulatát, hogy azt leképezhessék a virtuális valóságban. Az USA-ban már árulják a jegyeket, Magyarországon egyelőre partnereket keresnek.

Iratkozz fel hírlevelünkre az Akciókért!
  Minden feliratkozó vásárlási kedvezményre jogosult! Vásárlóinkat és viszonteladóinkat MOST jelentős kedvezményekhez juttatjuk!

BÍZD RÁNK AZ ÖSSZESZERELÉST ÉS KONFIGURÁLÁST!

Email címed megadásával egy több részes oktató anyagot fogok küldeni a SZÁMÍTÓGÉPEK lehetőségeiről!
Köszönjük a regisztrációt. Meg kell erősítenie az e-mail címét!
Köszönjük, hogy minket választ!
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup