Árképzés

A Hardcore PC webáruház egyedi áron értékesített számítógépeket és laptopokat kínál eladásra! Mi nem veszünk részt árukereső rendszerekben sem ÁFA mechanációkban, így az árösszehasonlító oldalakon kínált piaci árakkal és a Szlovákiai árakkal versenyezni nem tudunk és nem is akarunk!

Tudjuk hogy az árukereső oldalak elsősorban a vásárlóknak kedveznek. Így azok az értékesítők "árkalózok"akik leszorítják az árakat elsősorban csak a nagykereskedéseknek jó.

Az árszabályozás a piacgazdaságban azt jelenti, hogy a nem tökéletesen működő piacok árait az állam befolyásolja vagy meghatározza. A piacgazdaságban az árak a piacon alakulnak ki akkor, amikor a kereslet és kínálat megegyezik.

A piacgazdaságban az árszabályozás célja általában az, hogy egy feltevésen alapuló versenypiac árait hozzanak létre. Ilyenkor a fogyasztók jóléte olyan, mintha az eladók versenyben volnának a vásárlóerejükért. Az árszabályozás lehet közvetlenül az árakra irányuló (például árplafon-szabályozás) vagy az erőfölényes cégek profitjára, és így közvetetten az árakra irányuló (például tőkemegtérülés maximálása).

Az Xpertstudio Kft olyan mértékű kedvezményt biztosít csak amivel a cég saját magát nem teheti fizetésképtelenné. A piaci árakat termékenként a kereskedők határozzák meg. Maximálisan 30% vásárlási kedvezményt biztosítunk termékeinkből azoknak a vásárlóknak akik részt vettek a Greenlight pályázatok Laptop és Pc számítógép vásárlásának támogatásában, a pályázatnak a feltételeit megismerték és kedvezményezettként aláírt támogatói okirattal rendelkeznek! Mi extrém magas kedvezményt biztosítani nem tudunk.

Azért mutatunk pár extrém példát Árukereső rendszerekből is:

De olyan példákkal is találkoztunk, amikor azzal szívatták meg a vásárlókat a boltok, hogy egy korai időpontban még nagyon nagy akcióval, alig egy kicsivel később viszont már drágábban adták ugyanezt a terméket. A GVH szerint az ilyesmi nem szabályos, egy napon belül nem lehet variálni az árral.

Ha ilyet tapasztalunk, az kétféle okból lehet, és ezek közül csak az egyik szabályos: amikor az webshop felületén különböző forgalmazóktól jelenik meg ugyanaz a termék más áron. Ha ugyanattól a forgalmazótól árulnak valami eltérő árakon, az viszont már nem oké.

A GVH vizsgálta magát az árösszehasonlító oldalak átláthatóságát és az a fogyasztókra gyakorolt hatását.

A Gazdasági Versenyhivatal közzétette a digitális összehasonlító eszközöket érintő, fogyasztóvédelmi szempontból releváns megállapításokat tartalmazó piacelemzését, amelyben több javaslatot is megfogalmaz.

A termékek és a szolgáltatások összehasonlítását lehetővé tevő weboldalak, alkalmazások hazánkban is népszerűek. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ezért fontosnak tartotta annak áttekintését, hogy vajon megbízhatnak-e a fogyasztók az ilyen oldalakon kapott információkban, azok mennyire objektívek és felhasználóbarátok.

A GVH fogyasztóvédelmi területen először élt a piacelemzés adta lehetőséggel: megállapításait és javaslatait nyilvánosan elérhető fogyasztói kutatásokra, a piaci szereplőktől kapott információkra, számos honlap áttekintésére és az AC Nielsen Piackutató Kft. által lefolytatott célzott piackutatás eredményeire alapozta.

A fogyasztók vásárlási döntéseik meghozatala előtt különböző mennyiségű információt gyűjtenek a keresett termékekről és alternatíváikról, valamint a vásárlási lehetőségekről. Az információgyűjtés és tájékozódás azonban idő- és költségigényes. A digitális összehasonlító eszközök (DÖE-k) könnyen elérhető információkkal szolgálnak a fogyasztók számára, ezáltal ideális esetben jelentősen csökkentik a keresési költségeket, segítve a fogyasztókat a számukra legjobbnak ítélt termékek és kereskedők kiválasztásában.

A fogyasztók egyre több és változatosabb digitálisan elérhető összehasonlító eszközzel találkozhatnak, amelyek a versenyt támogató, növelő, és a fogyasztók számára optimális termékek felkutatását biztosító, többségében pozitív hatásokkal járó lehetőségek, azonban hordoznak bizonyos kockázatokat.

GVH ÖSSZEHASONLÍTÓ KUTATÁSA


LAPTOP KÉSZÜLÉKEK - ÁRAK ÖSSZEHASONLÍTÁS

Bár a legtöbb készülékünk többe kerül mint a piaci áron értékesített eszközök, ezt semmiféle jogszabályozás nem tiltja.

Mutatunk pár példát hogy a piacon is mekkora szórás van még az árösszehasonlító oldalakon is:

Az első egy Apple Macbook Air Prémium minőségű termék. Látható hogy a listázásnál a szolgáltatók között a minimum és a maximum ár között is ‭130‬ ezer forint bruttó különbség van.

ASUS ZenBook Notebook esetében 161 ezer forint bruttó különbség fedezhető fel. A piacon rengeteg olyan termék van aminek az ára közötti különbség akár a sokszorosa is lehet.

További példa a piaci árakkal kapcsoltban a Wish és az Árukeresőről szemezgetve!

Mi azt tanácsoljuk azoknak akik nem engedhetik meg maguknak hogy nálunk vásároljanak vagy ugyanazon készüléket egy árösszehasonlító oldalon kedvezőbbnek talál, akkor érdemes azzal az ajánlattal élni. Amit fontosnak tartunk megemlíteni, hogy a kereskedők mindenesekben olyan árazást használnak amivel profitra tehetnek szert. Szabadon részt vehetnek Árukereső rendszerekben, marketing büdzséjük és tőke erejüktől függően versenyezhetnek a minimum árakon a vásárlókért. A kisebb vállalkozások pedig alkalmazhatnak marketing stratégiákat és olyan szolgáltatásokat amivel vonzóvá tehető egy termék. Ilyenek lehetnek a Kupon oldalak, Ingyen szállítás és összeszerelés, Pályázati kiírások, Akciós leárazások, készlet kisöprések, de még a Blackfriday időszaka is ide tartozik.

Mi szinte kizárólagosan csak a Greenlight eszköz vásárlás támogatása marketing stratégiában értékesítünk termékeket. Ha olcsobb és minőségibb árakhoz szeretne jutni és informálódni a konkurencia áraiból akkor már a Googleban is tájékozódhat a Google Shopping termékekből.

Laptopok az árukeresőn

Mi az az árképzés?

Egy termék sikeres marketingjének egyik legfontosabb szempontja a megfelelő árképzés, azaz egy termék megfelelő árának meghatározása. A „megfelelő” ilyen értelemben azt az összeget jelenti, amelyért a terméket a lehető legnagyobb profitért lehet értékesíteni.

A megfelelő ár megszabása nem egyszerű feladat. Ha túl nagy, akkor az emberek nem fogják megvásárolni a termékeket (még ha kiváló értékesítési szöveg is tartozik hozzá), ha pedig túl alacsony, akkor a profit csak minimális lesz. Az alacsony árra a vásárlók számára azt jelentheti, hogy a termék rossz minőségű.

Ezért kijelentjük hogy sem dinamikus árakkal trükközni NEM FOGUNK! sem olcsó árakat alkalmazni nem fogunk!

A három +1 fő árképzési elv

Költségalapú árképzés

Ez a módszer elméletben (de gyakorlatban nem mindig) figyelmen kívül hagyja, hogy a többi értékesítők hogyan szabják meg árukat ugyan arra vagy egy nagyon hasonló a termékre, és az árat a költségek szerint állítja be.

Jó példa erre a haszonkulcsos árazás. A hangszerek árképzésében például egy hangszereknek két haszonkulcsa lehet: A haszonkulcs, ahol a dobok és gitárok ára a kiskereskedelmi ár 50%-a, VAGY B haszonkulcs, ahol a vonós hangszerek ára a kiskereskedelmi ár 60%-a. Természetesen ezek csak példák – a különböző kereskedők, viszonteladók más százalékokat használnak.

Versenyszerű árképzés

Versenyszerű árképzésről akkor beszélünk, amikor a viszonteladó a versenyhelyzetet is felméri, mielőtt megszabná egy termék árát. Figyelembe veszi, hogy mások mennyiért árulják az adott, vagy egy nagyon hasonló terméket. A kereskedő talán ugyan azt az árat szabja meg, ezzel megfosztva versenytársát az árelőnytől, vagy az alá megy valamivel, hogy ő maga kerüljön enyhe árelőnybe.

Keresletalapú árképzés

Ez a módszer a növekvő vagy csökkenő kereslet hatására léphet életbe. Például meglehet, hogy egy kereskedő megemeli termékei árát, ha azokból csak korlátozott készletei vannak. Az ingatlanpiacon, különösen a lakóházak terén nagyon gyakori ez a megoldás, elvégre minden ház egy teljesen egyedi termék, és nincs belőle még egy.

A másik véglet az, amikor egy termék iránt csökkenni kezd a kereslet, és ilyenkor szükségessé válhat alacsonyabb árakat szabni a készlet kiürítéséhez.

Luxusalapú árképzés

Ez a módszer egy szűk vásárlói réteget tud elérni. Azáltal hogy többe kerül a termék, így professzionálisabb és igényesebb érzést biztosít a vásárlónak. Ilyen az autóiparban a Volkswagen termékei vagy az Apple termékei is. Nem cél ez esetben a tömeges termék eladás és a fogyasztókért való verseny. Mi ezt az árazást használjuk és ezzel kapcsolatos információt publikusan eléri a felhasználó!

HOGY KIK ADTÁK AZ ÖTLETET AZ ÁRAZÁSHOZ?

Akár hiszik akár nem...